Marketing sportowy – dotarcie do ludzi, których szukasz

Marketing sportowy – dotarcie do ludzi, których szukasz

Sport jest nośnikiem emocji niezależnie, czy uczestniczy się w nim aktywnie, czy jedynie jest się biernym obserwatorem – jednak pozytywne wykorzystanie przywiązania do zespołu, zainteresowania dyscypliną i śledzenia rozgrywek jest podstawą marketingu sportowego.

 

Wydarzenia sportowe przyciągają na areny zmagań i przed telewizory określone grupy osób, związane lub czujące związek z dyscypliną. Marketing sportowy poprzez swoje działania ma na celu dotarcie do tych ludzi, a także pokazanie im wizerunku marki wspierającej aktywność fizyczną.

 

Marketing sportu jest rozległy i można wyróżnić dwie podstawowe gałęzie: pierwszy, czyli marketing przez sport jest oparty głównie na sponsoringu i odnosi się do promocji firm i marek niekoniecznie związanych ze sportem, jednak wykorzystujących go do podkreślania swoich wartości i pokazywania nowych. Z kolei marketing sportu to realizacja koncepcji marketingowych przez podmioty związanych ze sportem – zarówno drużyn i klubów, a także samych zawodników. Można tutaj także zaliczyć marketing wydarzeń sportowych.

 

Marketing sportowy wyróżnia się na tle tradycyjnego podejściem do produktu – specyficzne cechy sportu, takie jak np. nieprzewidywalność, rywalizacja przy jednoczesnej współpracy podmiotów, szerokie i zróżnicowane grono odbiorców, niewielki wpływ na efekt końcowy i charakterystyczny sposób konsumpcji są jednocześnie szansą i zagrożeniem dla powodzenia planu działania. Odchodzenie od tradycyjnej formy reklamy i przesycenie mediów treściami jest szansą dla marketingu sportowego w Polsce. Dotarcie do odbiorców poprzez sport jest nienachlane, dobrze dopasowane, a w porównaniu z typowymi formami – tańsze i lepiej dopasowane. Obecność reklamowa w czasie widowisk sportowych zapewnia widoczność, nie tylko w czasie jego trwania: relacje telewizyjne i artykuły prasowe opatrzone zdjęciami, również będą przekaźnikiem informacji.

 

Co przyciąga firmy i marki do promocji przez sport jest przywiązanie odbiorcy do drużyny, czy dyscypliny – umożliwia to efektywność strategii w perspektywie długoterminowej, a więc efekty zainwestowania w sport pojawiają się szybko i trwają nieporównywalnie długo.

Sponsoring w żeglarstwie
Sponsoring w żeglarstwie

Żeglarstwo, jak żaden inny sport łączy w sobie wytrwałość, odwagę i współpracę – na wodzie nie ma miejsca na wątpliwości i złe decyzje. Wspieranie dyscypliny o tak jednoznacznie pozytywnych wartościach jest szansą na firmy na wybicie swoich cech i zaistnienie w świadomości odbiorców.

 

czytaj więcej
nazwa podstrony 5
nazwa podstrony 5

Suspendisse tempus massa eget dolor suscipit, sit amet luctus nisi lacinia. Phasellus viverra ligula vel dolor iaculis volutpat. Aliquam at justo pretium, volutpat justo id, fringilla diam. Duis et neque nec arcu fermentum ultricies.

 

czytaj więcej
nazwa podstrony 4
nazwa podstrony 4

przykladowy tekst

Suspendisse tempus massa eget dolor suscipit, sit amet luctus nisi lacinia. Phasellus viverra ligula vel dolor iaculis volutpat. Aliquam at justo pretium, volutpat justo id, fringilla diam. Duis et neque nec arcu fermentum ultricies.

 

czytaj więcej
Mistrzostwa Polski 2019 Mistrzostwa Polski 2019 24.09.2018 Najnowsza galeria Świnoujscie Match Race 2018 Świnoujscie Match Race 2018 25.06.2018 Szczecin Match Race 2018 Szczecin Match Race 2018 1.05.2018
Newsletter

Bądź na bieżąco z wszystkimi informacjami!

Facebook
Polub nasz profil
Youtube
Zobacz nasze filmy
Sponsoring
czytaj więcej
Zadaj nam pytanie

Masz wątpliwości? Pytania? Chcesz wiedzieć więcej? Już dzisiaj możesz zadać nam nurtujące Cię pytanie, a my skontaktujemy się z Tobą i rozwiejemy

wszelkie wątpliwości!

Serdecznie zapraszamy!

zadaj pytanie
TOUR INFO
cykl regat meczowych
ligi regatowe
ekstraklasa żeglarska
eventy
nowa energia
akademia
program szkoleniowy